Pusteprogram med Elisabeth Sørum


Pusteprogram med Elisabeth Sørum


ElisabethFokus

Pust for å finne ro, fokus og stabilitet

Nivå

For Alle

}

Varighet

5 Uker

Programbeskrivelse:

Gi deg tid til å roe ned fra en hektisk hverdag gjennom avspenning, observasjon og kontrollert pust. Når du bygger opp en god pust vil du med tiden bevisst kunne bruke pusten i hver eneste situasjon du trenger å finne ro, fokus og stabilitet.

Bruk ukeprogrammene daglig, eller minst tre dager i uken. Morgen og/eller kveld kan være gode tider for å legge inn denne rutinen. Skap deg et “fristed”, hvor du har ro og et område som inviterer til avspenning. Tenn gjerne lys, duftlampe eller røkelse, finn noen elementer som betyr noe positivt for deg som du kan dekorere ditt fristed med, og finn frem puter og tepper som gjør det ekstra komfortabelt.

Timene kan brukes individuelt eller som et program, alt ettersom hva du kjenner at du trenger.

Lykke til!

  • Pusteprogram uke 1
    Første uken blir du kjent med den pusten du har gjennom avspenning og observasjon. Vi må først akseptere og forstå hvor vi er, før vi tar skrittet mot endring.
    Se programmet
  • Pusteprogram uke 2
    Denne uken begynner vi å forlenge pusten. Dette skaper avspenning og ro, og lærer oss å ta lange jevn pust som gir optimal oksygen og næring til kroppen.
    Se programmet
  • Pusteprogram uke 3
    Dette er uken vi starter med å inkludere pusteøvelser som kan påvirke kropp og hodet mer kontrollert. Hjertepusten løser opp spenninger i bryst og skuldre, og gir deg en...
    Se programmet
  • Pusteprogram uke 4
    Her lærer du pusteteknikken “Anuloma Viloma” ,eller vekselpust. Denne teknikken balanserer energien mellom det sterke og myke – energienes motsetninger, yin og yang. Teknikken vil kunne gi deg mer energi...
    Se programmet
  • Pusteprogram uke 5
    Vi bygger på med flere teknikker for å rense hele systemet gjennom balansering av energi mellom yin og yang, og mellom temperaturen i kroppen.
    Se programmet