Avspenning

Puste og avslappningsøvelser

Yoga Nidra

25 min
Nivå: 1

Lytt gjerne til denne når du skal sove, eller om du trenger et avbrekk i løpet av dagen. Yoga nidra er en guidet meditasjon som brukes for å oppnå fullstendig fysisk, mental og emosjonell avslappning.
Under praksisen av yoga nidra kan det virke som du sover, men bevisstheten din opererer på et dypere nivå.
Du kommer til et sted mellom søvn og våkenhet, og her kommer man spontant i kontakt med under -og ubevisstheten. Du blir mer avslappet, fornyet og klar til å takle livet som det kommer.
Det er en utrolig effektiv måte for å få ny energi, og det føles ufattelig godt når man har praktisert yoga nidra.
Det sies at yoga nidra tilsvarer 3 timer med søvn!

Cooldown

40 min
Nivå: 1

En lengre avspenning og stretching som tar for seg forskjellige deler av kroppen i rolig tempo. Passer for deg som trenger å roe ned og ønsker å øke bevegeligheten i ledd og muskler.

Kroppsscanning og Meditasjon for kroppsbevissthet

20 min
Nivå: 1

Dette er en kroppsmeditasjon som vil gi deg en dypere bevissthet i kroppen og som styrker ditt fokus og evnen til å være tilstede med din egen kropp og pust. Denne sekvensen kan du gjøre kun som en frittstående meditasjonspraksis, for å sette fokus før en mer aktiv yoga praksis, eller som avslutning av din praksis. Hele sekvensen utføres liggende i Savasana.
Enjoy!

Anuloma viloma

10 min
Nivå: 1

Anuloma viloma gir optimal funksjon til begge sider av hjernen. Venstre side som er ansvarlig for logisk tenkning og høyre side som er ansvarlig for kreativ tenkning vil fungere optimalt. En god teknikk for å roe sinnet og nervesystemet. Start og avslutt gjerne dagen med denne pusteøvelsen i 5 -15 minutter.

Ønske Deg En Ny Avspennings Klasse